تاریخچه
تاریخ انیمیشن را می توان تا 5000 سال قبل از میلاد مسیح کشید ، اگر به تکنیک های فرم هنری ملایم باشید ، که در یک کوزه سفالی در ایران یافت می شود که یک جهش بز را به تصویر می کشد.
تکنیک های انیمیشن که با آنها بیشتر آشنا هستیم ، با این حال ، اولین بار در سال 1650 با عنوان جادوگر فانوس توسط مخترع ونیزی Giovanni Fontana ظاهر شد (اینکه او واقعاً مخترع هست یا نه ، هنوز مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است). یک فانوس ساده با نوار انیمیشن که از یک لنز خام عبور می کرد و توسط یک شمع روشن می شد ، اولین تلاش بشر برای انیمیشن بود. در درجه اول برای ترساندن مردم ، از تصاویر موجودات شیطانی که روی دیوار در حال اجرا بودند ، استفاده می شد و عموماً با خرافات افراد بازی می کرد.
بسیاری از اختراعات دیگر همچون Phenakistoscope و Zoetrope به وقوع پیوستند ، اما اولین طرح انیمیشن روی پرده در سال 1877 با Praxinoscope که توسط معلم علوم فرانسوی چارلز امیل رینو اختراع شده بود ، به وجود آمد. وی سپس بعدها Thétre Optique را در سال 1888 اختراع کرد ، که او برای نخستین نمایش عمومی انیمیشن در Musée Grévin در پاریس در سال 1892 به کار برد.
او در آن جا انیمیشن کوتاه Pauvre Pierrot را به نمایش گذاشت که قابل توجه است برای اولین بار است که از سوراخ های فیلم استفاده می شود و همچنین به دلیل داشتن انیمیشن بجای عکس گرفتن ، مستقیماً روی فریم ها کشیده شد.
اولین فیلم ضبط شده در یک فیلم سینمایی در سال 1900 ساخته شد ، که شامل پشت سر هم قرار دادن تصاویر نقاشی شده بود که J. Stuart Blackton مردی را در راهرویی طراحی کرده بود که یک بطری نوشیدنی در دست داشت. بلکتون پنج سال بعد Humorous Phases of Funny Faces را ساخت ، که J.Stuart Blackton را به عنوان پدربزرگ انیمیشن آمریکایی قلمداد کرد.
در سال 1908 با قدم گذاشتن به فرانسه ، اولین فیلم کاملاً انیمیشن جهان را که توسط هنرمند فرانسوی امیل کوهل ساخته شده بود ، دیدیم. این فیلم Fantasmagorie نام داشت ، که شامل stick figures بود که با اشیاء بی جان مختلف روبرو می شدند.
با چرخش دهه 1910 ، انیمیشن های تولید شده در استودیو با کاریکاتوریست روزنامه وینسور مک کی ، که چندین کارگردانی انیمیشن را کارگردانی می کرد ، حاصل شد. در طول دهه 1910 ، انیمیشن هایی که “کارتون” نامیده می شوند. کارتون به طور عمده برای سینماها به عنوان جاذبه های قبل از نمایش تولید و قبل از نمایش فیلم پخش می شد. جان راندولف بری و ارل هارد موفق ترین سازندگان انیمیشن آن دهه بودند و وظیفه ثبت اختراع پروسه انیمیشن Cell را بر عهده داشتند.اختراعی که بعد ها بر صنعت انیمیشن حاکم خواهد شد.
امروزه انیمیشن سنتی بیشتر با استفاده از تجهیزات کامپیوتری پیشرفته (مانند Wacom Cintiq) انجام می شود. این برنامه معمولاً با 12 فریم در ثانیه متحرک می شود و در بعضی مواقع اقدامات سریعتر با سرعت 24 فریم بر ثانیه متحرک می شوند.
ممنون از مطلب خوبتون.